Inloggningen till Mina sidor stängs tillfälligt

Publiceringsdatum: 2020-03-04

Vi byter datasystem och i samband med det kommer du inte att kunna logga in på Mina sidor. Avbrottet börjar den 5 mars och pågår t.o.m. den 12 mars. Under tiden som e-tjänsterna på Mina sidor är stängda når du oss som vanligt via vårt kundcenter, telefon 08-50836550.

I samband med systembytet den 5-12 mars kommer du inte att kunna logga in på Mina sidor. Eventuellt kan e-tjänsterna påverkas även innan och efter det. Det kan exempelvis innebära att du inte kan göra en felanmälan, ladda ner hyresavi eller komma åt bytestorget. Under tiden som Mina sidor är stängd når du oss som vanligt via vårt kundcenter, telefon 08-50836550.

Logga in med BankID
Om du brukar logga in på Mina sidor med Mobilt BankID kan du fortsätta göra det även efter systembytet. Har du inte Mobilt BankID idag kan du läsa mer om vad det innebär på BankIDs webbplats och beställa tjänsten hos din internetbank.

Logga in med pinkod
Du som tidigare har loggat in med avtalsnummer och pinkod kommer uppmanas att byta till ett säkert lösenord. Du får instruktioner om hur du gör detta när du loggar in efter systembytet. För att kunna göra det behöver du ha din tidigare pinkod till hands. Du hittar den på din hyresavi där den kallas för inloggningskod. Spara ner den redan nu!

Uppdatera dina kontaktuppgifter
Har du bytt telefonnummer eller e-postadress? Uppdatera dina kontaktuppgifter efter systembytet på Mina sidor. Det underlättar för oss båda när vi behöver kontakta dig i ett ärende.

Vad är ett fastighetssystem?
När du fyller i en felanmälan i formuläret på Mina sidor tas det emot av vårt Kundcenter som skickar ärendet vidare till bovärden. Bovärden får då ett meddelande i sin mobil. Fastighetssystemet i det här fallet är både formuläret på Mina sidor, programmet som Kundcenter använder och appen i bovärdens mobil. I övrigt innehåller fastighetssystemet funktioner för att sköta relationerna med våra hyresgäster och fastigheter på ett bra sätt.

 

Kategorier: Stadsholmen